
Disruption - den endegyldige sandhed
En hver tid har sine guder, skabelsesteorier og undergangsfortællinger. Da vi her i landet sejlede i dragebåde var det Odin og Thor, som herskede i en verden, hvor Ragnarok ville gøre en ende på os alle. I de efterfølgende tusind år troede vi på en frelser, som ville redde alle omvendte igennem den uundgåelige undergang. I dag kommer vi ikke til at møde vores undergang ved en jættes sværd eller satans flammer, men fordi vi bliver disruptet af en innovativ start-up virksomhed.


Viral versus brand
Virale kampagner er ligesom det berømte isbjerg, hvor man kun lægger mærke til de ganske få kampagner, der bliver en succes. De resterende, håbløse, kedelige, irrelevante, uinteressante virale wannabe-kampagner flyder rundt nede i det mørke kolde hav af dødt indhold, som aldrig får et publikum eller sælger produkter. Når man ser kampagner som Momondos ”The DNA Journey” eller Spies-kampagnen ”Do it for Denmark”, virker det jo uendelig simpelt. Man skal bare konceptualisere en