Peter Svarre - petersvarre.dk - Nørrebrogade 110A, 1.tv, 2200 København N, tlf: 40409492, mail: peter@petersvarre.dk

foredrag

Med sit engagement og høje energiniveau formår Peter Svarre at fastholde sit publikum og han evner at provokere på en positiv måde, der udfordrer publikums forståelse. Peter Svarres foredrag er skarpe og direkte og kendetegnede ved at indeholde eksempler på praktiske cases, der tager udgangspunkt i hans egne erfaringer. Jeg kan på det varmeste anbefale Peter Svarre som foredragsholder.

 

Projektleder Camilla Glad Christensen, Copydan Tekst & Node

Kunstig intelligens
bog.jpg

Kunstig intelligens stormer frem på alle områder for tiden. Vi kan tale med vores computere, vores biler kører af sig selv, og på vores arbejdspladser bliver flere og flere opgaver overtaget af maskinerne. De kloge maskiner er ikke længere bare logisk tænkende regnemaskiner, de er intuitive og kreative modspillere og medspillere i vores dagligdag og arbejdsliv. I dette foredrag får du svaret på, hvorfor udviklingen går så hurtigt i disse år, men vi kaster også blikket tusind år tilbage i historien for at forstå, hvorfor kunstig intelligens egentlig ikke er så nyt og hvorfor kunstig intelligens har nogle alvorlige begrænsninger, som vi er nødt til at forstå, hvis vi skal undgå teknologiens skyggesider.

Strategi for sociale medier

Hvad betyder det for din virksomhed, når du ikke længere bare kan råbe dine kunder op med de gode gamle traditionelle medier? Hvad betyder det, når nye generationer af kunder i stigende grad ignorerer dine budskaber, fordi de foretrækker at tale med hinanden på de sociale medier?

Dette er nogle af de spørgsmål, du får svar på i løbet af mit foredrag, hvor jeg ikke alene skitserer de moderne virksomheders udfordringer med brugen af sociale medier, men også kommer med meget håndfaste og strategiske løsningsforslag til, hvordan man som virksomhed manøvrerer i de sociale mediers urolige vande.

Hvad er disruption?

Alle taler om disruption. Regeringen har sågar nedsat et disruptionsudvalg, som forsøger at regne ud, hvordan vi overlever forandringens stormvinde. Men hvad er disruption egentlig? Hvordan hænger det sammen med nye teknologier som internettet, sociale medier, robotter og kunstig intelligens? Hvordan påvirker disse nye teknologier netop din branche eller din virksomhed? Og hvordan kan du forberede dig på disruptionen?

 

Hvorfor kan vi ikke arbejde på arbejde?

Det er umuligt at arbejde på arbejde! Åbne kontorlokaler, fossende strømme af e-mails og uendelige mængder af statusmøder betyder, at vi ikke længere arbejder på arbejdspladsen, men forsøger at klemme arbejde ind i vores i forvejen sparsomme fritid. Moderne teknologi og nye smarte ledelsesstrategier burde have gjort os både gladere og mere produktive, men i stedet er vi endt med stressede og desorienterede medarbejdere.

Hvorfor gik det galt, og hvad kan vi gøre ved det? I dette oplæg af Peter Svarre får du en række praktiske bud på, hvordan du kan ændre dit arbejdsliv, så du igen kan arbejde på arbejde.

Content marketing

Content is king! Det er et udråb vi har hørt i snart 20 år, men hvad betyder det egentligt, hvorfor er det mere aktuelt end nogensinde, og hvordan begynder du at arbejde med det i din virksomhed?

I dette foredrag trækker jeg på mine erfaringer som marketingdirektør i Bang & Olufsen til at fortælle om, hvordan man skal tænke content i en tidsalder, hvor der er content alle vegne, og hvor dine konkurrenter er alt fra store medier til youtuberen, der lige har passeret 10 millioner fans.

Pointen i foredraget er, at det ikke bare handler om at lave indhold - det handler meget mere om, hvordan du organiserer dig omkring indholdsskabelsen, og hvordan du overvinder en lang række udfordringer, som typisk gør det svært for virksomheder at lave godt indhold.

 

Filterboblen

Donald Trump er præsident i USA og England er på vej ud af EU!

Er Trump og Brexit resultatet af en stigende grad af politisk polarisering, og skyldes denne polarisering de digitale og sociale medier, hvor vi i stigende grad lukker os inde i små lukkede meningsfællesskaber – også kendt som filterbobler?

Hvordan er disse filterbobler opstået? Er det overhovedet så slemt? Og hvad betyder det helt konkret for vores politiske system og vores institutioner?

Dette foredrag tager udgangspunkt i filterboble-problematikken, men kan skræddersys til netop din virksomhed eller organisation. Jeg har holdt foredraget flere gange for danske biblioteker, men emnet er relevant for mange andre organisationer og institutioner også.